nilssonbygger.blogg.se

Familjen Nilsson håller på att bygga hus, följ resan här! Vi bygger ett Tranan special utanför Bollnäs i vackra Hälsingland. Ett projekt som startade under våren 2013 med planering och gick igång ordentligt under hösten.

Läkt och starr

Kategori: Allmänt

Takpapp, läkt, spont och så lite taktegel på det... Ja, nu är det "läktat" på ena sidan av huset: 
 
 
En till manskapsbod står på plats och vi väntar in byggeleverna som har höstlov.
 
 
 
 
För egen del blev beskedet från optikern idag att synen på mitt vänsta öga markant försämrats och anledningen till det är - grå starr. Så mina gamla glasögon fungerar inte alltför bra, men det blir ett besök hos ögonläkaren så snart som möjligt för diskussion om åtgärder. Idealscenariot är operation på bägge ögonen och att en stor del av min närsynthet försvinner i och med att ögonen får nya linser. Men ett ingrepp är alltid ett ingrepp och det blir rådgivning när väl remissen nått fram och jag får ett läkarbesök. Spännande att se hur lång tid det ska ta...
Nu önskar jag bara att förkylningen släpper sitt tag om både ögon och luftrör, så att jag kan träna ordentligt igen!

Kommentarer

  • Bigfoot säger:

    Kul att bygget rullar på.
    Håller ni tidsplanen?
    Trist att du åkt på gråstarr.
    Tur i oturen att det är höst då och det inte finns så mycket fint att kolla på........
    Jag har bekanta som opererat för gråstarr och det verkar som att det till och med är enklare än ett tandläkarbesök nuförtiden.
    Hoppas att du får fixa det snabbt så ses vi sen.........eller hörs......om du får stå i väntekö.......
    KRAM

    Svar: Ligger något efter tidplanen just nu, tror jag.. Men det kommer ju att bli bra! :-)
    Klart det blir bra med ögonen också!
    Läste just att herr Hessel önskade testpiloter till nya Dansmaffian - kan det vara nåt för storfoten?? ;-)

    KRamis
    Lotta Nilsson

    2013-10-30 | 08:53:17

Kommentera inlägget här: