nilssonbygger.blogg.se

Familjen Nilsson håller på att bygga hus, följ resan här! Vi bygger ett Tranan special utanför Bollnäs i vackra Hälsingland. Ett projekt som startade under våren 2013 med planering och gick igång ordentligt under hösten.

Höghöjsträning

Kategori: Allmänt

Men idag minsann... så har fru Nilsson fått sig ett rejält gympass och det på höga höjder! :-)
 
 
Syns ju inte hur högt det är kanske.. men väl en av alla tegelbuntar som jag bar. Förkylningen har jag i prinicp lyckats skrämma bort, så nu kände jag att kroppen orkade lite mer än de senaste veckorna, tack och lov! 
 
Jag har alltså tillbringat några timmar uppe på denna ställning idag - himlans modigt av en höjdrädd fru om jag får säga det själv! 
 
N-E är ju lite våghalsigare av sig...
 
Summan av dagens arbete är alltså ett helt gäng tegel som placerats ut så att byggkillarna ska få det lättare att lägga ut dem på taket!
 
 
Vi tömde några pallar med tegel, så Nils-Erik fick ju rasta gula leksaken också! 
 
 
Längst upp på ställningen ska alltså tegelpallen stå - håll med om att det är liiiite högt iaf! 
 
Nöjd fru, som fått pizza i magen och som troligen somnar efter en varm och härlig dusch!
 
Kram på er!
 

Kommentarer

  • Mor säger:

    Bra jobbat! Visst är det kul med praktiskt utearbete :-)

    Svar: Mina armar VÄRKER!
    Lotta Nilsson

    2013-11-03 | 17:37:13
  • Anki säger:

    Cool! :) Häftigt att se hur det växer fram!

    2013-11-03 | 20:59:23
    Bloggadress: http://metrobloggen.se/vagenmottjejklassikern
  • Bigfoot säger:

    På nått vis så känner jag mig inte jätteavundsjuk på er..
    Särskilt med tanke på att den gångna helgen innebar dans i dagarna 3 med varma,mjuka och goa danspumor i armarna istället för kallt hårt taktegel...
    Men ändå....Bra kämpat Nilssons!!!

    Svar: Längtas efter dans.. men det blir väl mer tid för det så småningom! :-)
    Lotta Nilsson

    2013-11-05 | 08:18:40

Kommentera inlägget här: